Judithgate

V červnu 2010 jsem napsal článek o aféře Judithgate - V IPCC byl jen jediný solární fyzik

(anglická verze "IPCC consensus was only one solar physicist", Th!nk)

 

JUDITHGATE SE ŠÍŘÍ JAKO VIRUS

Potom se zajdu se takhle podívat na zpravodajský server ClimateDepot a co nevidím. To je k vzteku. Podle titulků někdo objevil aféru Judithgate" jako já a předběhl mne v otištění anglické zprávy na tomto nejčtenějším anglickém serveru. Otráveně otevřu článek a co nevidím. Jde o MŮJ článek. Jak je to možné? Vždyť jsem to publikoval jen v češtině?

Pro soutěž TH!NK jsem napsal tucty článků v angličtině. Podivné je, že mým největším  publikačním úspěchem v angličtině je článek, který jsem napsal jen česky...

 

Jak k tomu došlo? Zdá se, že hned v den publikace tuto zprávu z češtiny přeložil anglický blog Hockey SchtickIPCC "Consensus" on Solar Influence was Only One Solar Physicist who Agreed with Her Own Paper

Jde o podrobný překlad (včetně grafů) vytvořený pomocí automatického překladače (oops) - to musela být docela dřina. Tuto zprávu pak převzal zpravodajský server Climate Realists.

Posléze napsal o tomto skandálu článek známý publicista John O'SullivanNew Global Warming Scandal: 'Consensus' on Sun is One Expert

John O'Sullivan píše:  "Skandál Judithgate otřásá blogosférou. Tato zpráva se na skeptických webech rychle šíří a otiskl ji i přední blog "Climate Realists".

Další média přebírají nejčastěji Sullivanův článek: Prison planet, Climate Change Fraud, Canada Free Press.

 

Antigreen: A "consensus" of one! The IPCC gets more amusing by the day

AustralianClimateMadness: Scientist agrees with herself - creates "consensus"  

Luboš Motl (The Reference Frame): Judithgate: IPCC relied on one solar physicist

 

A hlavně tuto zprávu dal na titulní stránku nejčtenější klimaskeptický zpravodajský server Climatedepot.com, který řídí pravá ruka US senátora Inhofeho, Marc Morano (viz screenshot). Tímto zdravím Marca do Washingtonu. Climatedepot má návštěvnost asi 160 tisíc unikátních čtenářů týdně.

 

 

TIM BALL

(Canadafreepress) Posléze o Judithgate psal i jeden z nejznámějších klimaskeptiků. Dr.Tim Ball byl jedním z prvních, kdo v Kanadě získal PhD z klimatologie jako samostatného oboru. Je jedním z předních vědců, kteří se odvažují kritizovat IPCC. Hovořil také ve slavném dokumentárním filmu "Velký podvod s globálním oteplováním," který najdete v sekci video na mém webu.

 

Tim Ball: The IPCC, Climate Change and Solar Sophistry. CanadaFreePress 28 July 2010

 

Benjamin Santer promoval z Climatic Research Unit (CRU), kde Tom Wigley vedl jeho PhD.... Santer byl dosazen jako vedoucí autor kapitoly 8 ve zprávě IPCC 1995... Ukázalo se, že Santer významně změnil text Kapitoly oproti tomu, na čem se ostatní autoři shodli. Jak Avery a Singer napsali v roce 2006, "Santer samojediný dokázal převrátit naruby celou klimatickou vědu zprávy IPCC, což má dopady na světovou politiku globálního oteplování. Formulace o ‘rozpoznatelném vlivu člověka’, který dle něj prý IPCC nalezla, byla od té doby citována tisíckrát v médiích po celém světě."

Když se přišlo na to, co Santer udělal, poněkud v tom zanikl fakt, že celá kapitola byla primárně založena na dvou článích samotného Santera, které ale ani jeden ani druhý nebyly v té době ještě publikovány v recenzované literatuře. Kapitoly IPCC mají rozsáhlé biografie, ale vyznění kapitol vždy neomylně závisí na práci vedoucího autora.

Jak říká Marcel Crok: "vedoucí autoři dělají reklamu své vlastní práci a chce se po nich, aby podali "objektivní" názor na kontroverze, ve nichž jsou přitom sami zapleteni."

Asi nejhorší příklad takového konfliktu zájmů nedávno odhalil český badatel. Nazval jej "Judithgate" podle  Judith Lean, vedoucí autorce kapitoly 2 ze zprávy IPCC 2007.

 

Následuje odkaz na můj anglický blog TH!NK About It, kde je můj text o Judithgate (Link) a poté Mr. Ball podrobně líčí příběh Judith Lean a snah utajit, že sluneční aktivita v době oteplování podle mnoha indikátorů rostla.

 

JOHN COOK

Posléze jsem zjistil, že aféra Judithgate, kterou jsem objevil, se dostala do standardního seznamu "skeptických" argumentu, které má alarmista John Cook na svém známém webu. Připomínám o co jde: IPCC vždy když je spor mezi 2 hypotézami, tak IPCC vybere autora té vice alarmisticke a dosadí ho do pozice konečného soudce. A tak to udělali i s měřením sluneční aktivity ve sporu ACRIM vs PMOD.

http://www.skepticalscience.com/resources.php

Uvádí odkaz na článek Luboše Motla o Judithgate.