Německý klimatolog soudně uznán lhářem

17.12.2011 17:36

IPCC tvrdila bez vědeckých podkladů, že do roku 2020 by v některých afrických zemích mohly úrody klesnout až o 50%. Této aféře se říká Africagate.

Když v únoru 2010 o aféře Africagate vyšel v německých novinách Frankfurter Rundschau článek od Ireny Meichsnerové, německý klimatolog Rahmsdorf nebyl potěšen. V dubnu 2010 vyzval redakci, aby článek z webu stáhla. Redakce nezkoumala, kdo je v právu, vyhověla mu a článek stáhla. Aniž by se ptala autorky. Redakce navíc vydala 30.dubna 2010 jiný článek, ve kterém všechny aféry IPCC (Climategate, Glaciergate atd.) relativizuje jako „kampaň skeptiků“ (viz).

Rahmsdorf úspěch svého cenzurního zásahu 26.dubna 2010 komentoval ve svém článku ZDE.

Rahmsdorf tvrdil, že novinářka prý bez ověření převzala nepravdivé drby od jiných novinářů a dnes se prý za svůj článek stydí. „Paní Meichsnerová mne prostřednictvím redaktorů FR požádala, abych zmínky o jejím jméně odstranil z mého blogového článku a abych uváděl jen FR. Tak to bohužel nepůjde. Vždyť i u mých článků je moje jméno jako záruka kvality.“

Ve skutečnosti si Meichsnerová však za svým článkem stojí a nesouhlasí s jeho stažením. A nedala si pomluvy líbit, protože to ohrožuje její profesionální kredit jako novinářky. Obrátila se tedy na soud v Kolíně a zažalovala Rahmsdorfa pro pomluvu. Soud skončil na podzim 2011 a dal jí za pravdu. Soud nařídil Rahmsdorfovi, aby se zdržel jakýchkoli dalších omluv o ní (cease and desist).

Rozsudek v němčině: http://www.klimastorch.de/klimastorch/urteil.rahmstorf-vs.meichsner.pdf

Soud rozhodl, že Rahmsdorf neříkal pravdu, když tvrdil, že Meichsnerová zprávu IPCC ani nečetla a že bez ověření opsala (plagiarizovala) chybné texty jiných novinářů. Také neříkal pravdu, když tvrdil, že se Meichsnerová za svůj článek stydí a že ho prosila, aby neuváděl její jméno v souvislosti s tímto článkem.

Rozhodnutí soudu vyvolalo velkou pozornost a napsal o něm i časopis Spiegel

Článek ve Spieglu: Verurteilter Forscher - Eklat um Klimaberater der Bundesregierung

 

Aféru Africagate objevil Richard North. V únoru 2010 o ní napsal článek „And Now for Africagate“. V češtině tento skandál dobře popsal např. O. Klimánek v článku „Zpráva mezivládního klimatického panelu: 5600 nevědeckých citací…  (duben 2010).

Rahmsdorf je jedním z klimatických poradců německé kancléřky Merkelové. Rahmsdorf je také jedním z autorů na Mannově webu Realclimate.org. Působí na Schellnhuberově PIK (Postupimský ústav pro dopady změn klimatu), který v roce 2011 publikoval rozsáhlý politický program světového převratu (Great Transformation). Viz článek „66 let po válce němečtí vědci znovu volají po diktatuře“.

Článek Meichsnerové: http://www.ksta.de/html/artikel/1264185820994.shtml (německy - KSTA její článek tehdy převzala z Frankfurter Rundschau a zde nebyl zrušen ani smazán)