Nature začíná vydávat aktivistický časopis o klimatu

25.04.2011 13:22

(Reference Frame) V dubnu 2011 redakce prestižního vědeckého žurnálu Nature vydala první číslo nového specializovaného časopisu. Jmenuje se "Nature Climate Change".

Obsah prvního čísla: http://www.nature.com/nclimate/journal/v1/n1/full/nclimate1082.html

Magazín je hodně specializovaný. Dokonce natolik, že se zde prezentují jen názory alarmistů typu Jamese Hansena a Stephena Schneidera. Články se zabývají tím, jak bychom mohli více a více snižovat uhlíkovou stopu. Od počátku jde tedy o časopis aktivistický.

V úvodníku redakce roní slzy, že stále není zavedena drakonická uhlíková daň.

"Když mezivládní panel pro klimatické změny vydal v roce 2007 svou poslední zprávu, zdálo se, že závěry jsou jednoznačné - klima se rychle otepluje a mohou za to hlavně lidé... Zdálo se, že svět chápe naléhavost problému a je připraven začít jednat. Avšak nyní po čtyřech letech je boj proti klimatickým změnám charakterizován nečinností..."

Poté kárají občany za hříšnost a neochotu žít v odříkání.

"Mnoho z nás by chtělo žít nízkouhlíkově, ale průzkumy ukazují, že často dáme přednost vlastnímu pohodlí a vymlouváme se, že ostatní také pro klima nic nedělají.

A deklarují, že budou psát nejen o klimatu, ale i o politice.

"Jelikož klimatické změny jsou dnes nejen fyzikální, ale také společenský problém, budeme pravidelně publikovat i články společenskovědní."

V prvním  takovém článku "Perceptions of climate change and willingness to save energy related to flood experience" autoři doporučují alarmismus. "Upozorňovat na spojitost mezi lokálním špatným počasím a klimatickou změnou je tedy pravděpodobně účinná strategie, jak v lidech vyvolat obavy/zájem (concern) a přimět je něco dělat."

Luboš Motl k tomu poznamenal, že Nature se tím už začíná blížit tomu, co líčil Michael Crichton v románu "Říše strachu".

V článku "Data on Demand" se píše o tom, jak klimatologové nejsou zvyklí poskytovat data. Podle citované studie "badatelé v astronomii a genetice jsou zvyklí volně sdílet svá data. Naproti tomu v klimatologii je jen velmi chabá kultura sdílení dat." Článek cituje klimatologa Gavina Schmidta (alarmista z webu Realclimate.org), který si stěžuje, že dát svá data k dispozici veřejnosti ho obtěžuje.

V článku "It isn't easy to be green" redakce otevřeně deklaruje svou ideovou příslušnost ke straně Zelených a její snaze změnit chování lidí. Ne tedy věda (popisovat svět), ale politika (diktovat lidem, jak mají žít).

Tento článek poukazuje na psychologickou potřebu lidí demonstrovat svůj sociální status. Lidé si více kupují "ekologické" produkty, když jsou drahé. Protože koupí luxusního eko-zboží demonstrují "koukněte, já na to mám peníze". Aby se ukázali. Aby zapadli do party. Nejde ale o snahu chránit přírodu, jde o snahu vytahovat se. Tento text tedy potvrzuje, že klimatický ekologismus je jen luxusní drahý rozmar znuděných bohatých vrstev. Asi jako kdysi dostihy.

V prvním čísle jsem nezaznamenal žádný text od kritiků alarmismu jako je John Christy, Roy Spencer, Judith Lean, Tim Ball nebo Stephen McIntyre. 

Zato tam nechybí článek "Time to try carbon labelling", jehož autoři prosazují, aby se na každý výrobek psalo, jakou má uhlíkovou stopu. Jako by uhlík snad byl nějaký alergen nebo jed. Přitom uhlík je základní stavební kámen života na Zemi.

 

Shrnutí:

Časopis překračuje hranici mezi vědou (popisovat) a politikou (předepisovat). Otevřeně deklaruje touhu připisovat jednotlivé případy špatného počasí za vinu lidem. Otevřeně hledá způsoby, jak více vystrašit lidi a přimět je snižovat svou uhlíkovou stopu a změnit své chování. Redakce deklaruje, že jejím cílem je koncipovat časopis tak, aby byla na občany uvalena uhlíková daň.

To všechno by bylo v pořádku. Kdyby ovšem šlo o stranický časopis strany Zelených.

Český focal point IPCC pan Metelka nedávno odmítl alarmismus pana Hollana (CzechGlobe) s tím, že postoje Hansenova typu nejsou mezi klimatology mainstream. Zajímalo by mne, jak je to s časopisem Nature Climate Change. Bohužel se zdá, že za klimatologii mluví hlavně alarmisté a la Hansen a mají v rukou klíčová média.

 

Další čtení: V článku "Alarmisté unesli vědecké magazíny" se dočtete, že Nature od 90.let vlastní německá mediální skupina, kterou založil před válkou jeden nacista. Právě Nature otiskla v roce 1998 slavný hokejkový graf. Redaktor Nature pan Campbell byl pro alarmistickou podujatost vyřazen z jedné komise, která měla vyšetřovat aféru Climategate.